وبلاگ شخصی من
وبلاگ وحید جنتی

زاکانی مطرح کرد : تلاش کارگزاران و اصلاحات برای تصاحب خبرگان و مجلس

Posted: 14 Jan 2014 08:24 AM PST

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه هفتگی انصارحزب‌الله در تشریح و بررسی سابقه تاریخی و اهداف دو دیدگاه «سلطه پذیر» و «سلطه ستیز» در کشور، نسبت به تقلای طرفداران دیدگاه سلطه‌پذیری هشدار داد و ظیفه حزب‌الله در دوران پیش رو را سنگین توصیف کرد.

وی با بیان اینکه در بین مبارزین از سابق تا به حال دو نوع نگاه داشته‌ایم، تصریح کرد: یک نگاه مایوسانه و ناامیدانه و ناتوان از برهم زدن نظم خودساخته استبدادی و استکباری در داخل کشور و جهان است که آن را نگاه «سلطه پذیر» می‌نامیم و نگاه دیگر برگرفته از ادبیات دینی است که خود را مامور و مسئول و مکلف برای برهم زدن نظم ظالمانه موجود در جهان و رفع سیاهی‌های استبداد و استکبار و مقدمه‌سازی برای زمینه ظهور منجی(عج) می‌بیند.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: این نگاه وعده‌های الهی را باور داشته و دارد و در میدان مبارزه حاضر بوده و هست و آن را نگاه «سلطه‌ستیز» نام می‌نهیم. این در حالی است که قیام امام(ره) از نگاه گروه اول، آب در هاون کوبیدن و حرکتی کور و نادرست و هزینه‌ساز برای ملت بود.

زاکانی اضافه کرد: در مقابل، حضرت امام با تاسی از اسلام ناب و با توکل بر خداوند بزرگ و با عنایت به حمایت معصومین علیهما‌السلام و با بیداری توده‌ها و به میدان آوردن آنها توانست این انقلاب را به پیروزی برساند و حقانیت مسیر و درستی راهش را عیان کند. این نکته‌ای محوری بود که برای اهل دل و نظر و بصیرت نیز از ابتدا معلوم بود و خودشان را سربازان امام می‌دانستند و در میدان جهاد و مبارزه با استبداد حاضر بودند.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل امام(ره) کسانی بودند که از نتیجه‌‌گیری به‌واسطه طی طریق در این مسیر مایوس بوده و معتقد بودند که باید حرکتی آرام را شروع کرده و یک تغییر حداقلی را با قبول حضور شاه بپذیریم، اما انقلاب اسلامی حقانیت راه امام را ثابت و بعد از انقلاب هم ۳۵ سال حرکت در این مسیر مشخص کرد که نه تنها استبداد داخلی که استکبار جهانی و نمایندگی جبهه کفر متزلزل است، بلکه طبق وعده الهی در مقابل استحکام یک عده قلیل توان مقابله را هم ندارد. البته امروز هم در داخل کشور مقابله همین دو نگاه ملموس است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: یک نگاه معتقد است مشکلات داخلی ما با دستان پرتوان و براساس خودباوری متکی بر ایمان و عناصر داخلی قابل حل است. برای اثبات ادعای خود نیز هزاران نمونه داخلی و خارجی ارائه می‌کند. جنگ تحمیلی یکی از بارزترین این نمونه‌هاست که خودباوری و ایمان برخاسته از جان مومنین و جوانان این مرز و بوم راه‌های ظفر را گشود و در نهایت ۴۳ کشوری که به عراق در جنگ کمک می‌کردند در معادله اقتصاد و نظامی‌نتوانستند در مقابل این ملت بایستند و متحمل خسارت بار‌ترین شکست شدند.

زاکانی تصریح کرد: در مقابل این نگاه، عده دیگری هستند که معتقدند که راه برون‌رفت از مشکلات فعلی لبخند زدن به کسانی است که در جهان برای خودشان صاحب مکنت و برتری هستند و با پذیرش سلطه آنها و راضی کردن ایشان مسیری را اختیار می‌کنند که تا بواسطه آن مشکلات داخلی کشور حل شود؛ صاحبان این دیدگاه که البته در دوره دفاع مقدس نیز فعال بوده و از سازندگان جام زهر محسوب می‌شدند، راه برون‌رفت از مشکلات فعلی اقتصادی کشور را در خارج از کشور جستجو می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر گذشته را مرور و با امروز مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم ادعای فعلی این افراد درحالی بیان می‌شود که ما در اوج قدرت هستیم، یعنی در مولفه‌های قدرت دست برتر را داریم و اتفاقا این دشمنان ما هستند که در قعر ضعف جای دارند. دشمن نیز در سرازیری سقوط قرار گرفته و اعتبار جهانی و منطقه‌ای خود و حتی مشروعیت و مقبولیت داخلی خود را نیز از دست داده‌اند و از مشکلات متعددی رنج می‌برند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار داشت: درحالی که با پیروزی انقلاب اسلامی دو قطب «سلطه‌پذیر» و «سلطه‌گر»، ظهور قطب سوم یعنی «سلطه‌ستیز» را نیز به چشم خود دیدند و شاهد توفیقات آن بوده‌اند، اما هنوز هم همان نگاه داخلی دوم در تقلاست تا دیدگاه خود را ما تحمیل بقبولاند که با لبخند به سلطه‌گران مشکلات قابل حل خواهد بود.

زاکانی اضافه کرد: امام عزیزمان به عنوان رهبر صاحبان دیدگاه اول فرمود تا سلطه‌‌گران همه دین، هویت و اعتقادات شما را نگیرند، رضایت نمی‌دهند و به چیزی کمتر از این قانع نیستند، اما نکته دیگر اینکه به کارگیری دیدگاه دوم دارای تجربه تاریخی است که نشان داده به موازات هر گام که عقب رفته‌ایم، سلطه‌گران ده گام جلو آمده‌اند. نمونه چنین ادعایی، در زمان آقای خاتمی اتفاق افتاد، تا جایی که بوش پسر نام کشور ما را محور شرارت قرار داد، در حالی که مسئولان وقت دولتی بیشترین امتیاز را به او داده بودند.

سریع‌القلم در زمان خاتمی صراحتا می‌گفت باید آقایی آمریکا را بپذیریم

وی با تاکید بر اینکه باید این دو نگاه را به دقت شناخت، عناصر آن را یافت و در نقد این نگاه متزلزل و تقویت نگاه انقلابی اهتمام ورزید، گفت:در دوره هفتم مجلس، خاتمی مدعی بود برنامه چهارم توسعه، تنها برنامه‌ای است که دارای مبانی نظری است، اتفاقا مقالات زیادی هم در این زمینه نوشته شده بود از جمله مقاله آقای سریع‌القلم که به صراحت بیان کرده بود که ما باید آقایی آمریکا را در نظام رتبه‌بندی جهان باور کرده و بپذیریم تا اینکه آنها اجازه پیشرفت به ما بدهند و به عنوان یک قدرت با حداقل توان متوسط منطقه‌ای ظهور و بروز پیدا کنیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: در آن دوران نمایندگان نگاه «سلطه پذیر» کشور  را حداکثر یک قدرت با حداقل توان متوسط منطقه‌ای می‌دیدند که آن هم جز با اجازه آمریکا امکان ادامه حیات نداشت، لذا خیلی صریح بیان می‌کردند که باید با نوازندگی بین‌المللی هماهنگ شده و با ارکستر آنها همنوا شویم. در مقابل نگاه «سلطه پذیر» دوره خاتمی، «سلطه ستیزان» معتقد بودند که ما بر مسیر حضرت امام حرکت کرده و استوار خواهیم بود و امیدوار هستیم.

زاکانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: این مفهوم در ادبیات مقام معظم رهبری موج می‌زد و می‌زند که ما به غیر از ساخت درونی راه نجاتی برای خود نداریم و باید با اتکاء بر خویشتن مصونیت درون‌زا داشته باشیم. البته برای اثبات این ادعا ادله مختلفی را ذکر می‌کردند که با واقعیت‌های نظام بین الملل نیز منطبق است؛ مثلا اسرائیل از سال ۶۱ تا ۷۹ به مدت ۱۸ سال جنوب لبنان را اشغال کرد که قریب ۱۹ هزار نفر را در آنجا کشت، اما عدد افرادی که از اسرائیل آسیب‌ خوردند کمتر از انگشتان دو دست بود، برای اینکه فرهنگ ذلت‌پذیری در بین بخشی از جامعه آنجا رواج داشت، اما کم‌کم وقتی فرهنگ شهادت‌طلبی و ایستادگی در مقابل ظلم و زور و بیداری و تنبه برای مردم ایجاد شد.

وی تاکید کرد: نتیجه این تغییر دیدگاه در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل ظهور پیدا کرد و ملموس شد که عدد شهدای لبنان به ۱۱۵۰ و عدد کشته‌های اسرائیل را ۳۰۰ نفر رسید. حال آنکه از حزب‌الله فقط ۶۰ نفر شهید شدند و بنابراین به تعبیر حاج قاسم سلیمانی اعتقاد در مقابل قدرت نظامی و اقتصادی ایستاد و موفق شد.

این نماینده مجلس یادآور شد: در سوریه نیز همین اتفاق افتاد. اگر لیبی را با سوریه مقایسه کنید، کاملا متوجه این موضوع خواهید شد. در لیبی به تهدید آمریکا،‌ قدافی تمامی ادوات هسته‌ای را بارکشتی کرد و تحویل داد و آخر سر هم با فضاحت تمام او را کشتند و از آن به بعد در این کشور جنگ و خونریزی و مشکلات متعدد حاکم شد.

زاکانی همچنین گفت: آمریکا در حالی قصد شبیه سازی رخ دادهای لیبی در سوریه را داشت که تحکم نگاه سلطه ستیز بر سوریه علی رغم ۳ سال جنگ نظام بین الملل با این کشور برای سرنگونی بشار اسد آن را باشکست مواجه ساخت.

در مقابل کسانی که ضعف و زبونی تجویز می‌کنند می‌ایستیم/ ایستادگی تعارضی با مذاکره ندارد

وی با بیان اینکه امروز مسئولیت داریم در مقابل کسانی که تجویز ذلت و ضعف و زبونی در داخل می‌کنند، ایستادگی داشته باشیم و این مقاومت و ایستادگی را به بهترین نحو به جامعه نیز منتقل کنیم و ملت را مستحکم و در میدان نگه داریم که هیچ تعارضی هم با مذاکره و رایزنی و امثال این امور ندارد و فقط وضعیت و موقعیت ما را در مذاکره تغییر می‌دهد، افزود: نتیجه مذاکره در حالی که از قبل قبول کرده‌ا‌یم آمریکا آقای جهان است و خودمان را در موضع ضعف قرار داده‌ایم، با زمانی که می‌دانیم با یک دشمن بهانه‌جو مذاکره می‌کنیم که از هر رذالتی بهره می‌برد تا به ما صدمه بزند متفاوت خواهد بود.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: ما در آینده مسئولیت‌های سنگین‌تری نسبت به گذشته خواهیم داشت، چون کار پیچیده‌تر و بالطبع سخت‌تر می شود، علاوه بر اینکه باید از موضع انقلابی‌گری خویش، عدالتخواهی را با عقلانیت و آرمانگرایی را با واقع‌بینی دنبال کنیم، دقت کنیم که چگونه می‌توانیم این پیام را به جامعه منتقل کرده و جامعه را دائم در صحنه نگه داریم، چرا که انقلاب اسلامی با توانمندی موجود در متن جامعه است که می‌تواند با لطف خدا به اهداف خویش برسد و این یک وظیفه و جدیتی افزون بر گذشته را در این مسیر طلب می‌کند.

زاکانی در ادامه جلسه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه صحبت‌های آقای روحانی مبنی بر اینکه هنر، ارزشی و غیرارزشی ندارد را چگونه ارزیابی می‌‌کنید؟ آیا این سخن در مقابل سخن مقام معظم رهبری نسبت به خودی و غیرخودی نیست؟، گفت: این موضوع نسبتی به خودی و غیرخودی ندارد، خودی و غیرخودی منطق دیگری دارد که عناصر فعال در عرصه سیاسی نسبت به نظام موضع ضدیت دارند یا خیر که اگر موضع ضدیت دارند غیر خودی هستند و اگر ندارند اینها خودی هستند، گرچه از سلایق مختلف برخوردار باشند.

حرف‌های ریس‌جمهور درباره هنر، شعاری بود

وی در خصوص اظهارات رئیس‌جمهور درباره اینکه “هنر ارزشی و غیرارزشی نداریم”، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که این حرکت کارکردی شعاری داشته باشد که اصالتا غلط است. ممکن است یک شعار ظاهری خوب باشد، اما باطن بسیار غلطی دارد و دقیقا مثل صحبت دیگر ایشان است که گفت خوب است چرخ سانتریفیوژ بچرخد و چرخ زندگی مردم هم بچرخد که این هم حرف نادرست و غیر تخصصی است، اما آن زمان این شعار مورد پذرش جمعی در کشور قرار گرفت در صورتی که با کمی دقت می‌بینیم که اساسا با یک حساب سطحی، اگر ما ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر فناوری هسته‌ای نداشته باشیم، برای حداقل‌ها و روشنایی داخل منازل هم باید برویم سرمان را در مقابل آمریکا کج کنیم و برده شویم تا اینکه چراغ خانه‌مان را روشن نگه داریم چه برسد به اینکه چرخ کارخانه بچرخد.

“کسی که چنین توصیه‌ای می‌کند، عملا دانسته یا نادانسته، نگاهی غلط را منتقل خواهد کرد که ماحصل آن تمامیت ارضی کشور را زیر سوال می‌برد. گرچه ممکن است اعتقادش بر این باشد که چنین رفتاری خیرخواهی برای امروز است، حالا ممکن است در مقطعی پذیرش اجتماعی پیدا کند، اما نادرستی آن کاملا معلوم و مشخص است. البته این موضوع بدان معنا نیست که کسی بگوید اگر در جایی ضرورت ایجاب کرد با آمریکا مذاکره شود ما از صفر تا صد با این کار مخالفیم، بلکه ما منطق انقلابی و موضع فعال داریم، اما مخالف پذیرش سلطه دشمن هستیم چرا که اگر غیر از این بود اصلا انقلاب نمی‌کردیم.”

آرمان‌گرا، واقع‌گرا و آرمان‌گرای واقع‌گرا؛ سه گروه مختلف در اصولگرایان

دبیرکل جمعیت رهپویان در پاسخ به سوال دیگری درباره وحدت اصولگرایان مبنی بر اینکه آیا فکری برای وحدت اصولگرایان جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی شده است تا همچون مجلس نهم دچار انشقاق نشوند، گفت: مجموعه اصولگرایان به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ یک طیف اصولگرای واقع‌گرا هستند که این طیف به شدت مصلحت‌سنج هستند و اصلا خالص‌سازی را قبول ندارند و حیات خودش را مقدم بر آرمان‌ها می‌دانند و وحدت را بر محور خویش قبول دارند. جذب حداکثری را که قبول دارد، دفع حداقلی را فراموش کرده است. یعنی وقتی به تکلیف و نتیجه می‌رسد با نتیجه کار دارد و با تکلیف بیگانه می‌شود، لذا بیشترین قرابت و نزدیکی اصولگرای واقع‌گرا با خودی متاخر است و از این تفکر سود می‌برد.

زاکانی ادامه داد: دسته دیگر اصولگرای آرمان‌گراست که اصلا مصلحت را قبول ندارد و قائل به عمل به تکلیف است و با نتیجه کاری ندارد، جذب حداکثری را رد می‌کند و به طریف حذف، خالص‌سازی می‌کند و بر این باور است که قلیل معتقد، بهتر از کثیر دارای اشکال است. وقتی به جامعه می‌رسد وظیفه‌اش را انجام می‌دهد و حرفش را می‌زند و اصلا کاری به این ندارد که از این حرف در جامعه چه برداشت می‌شود. عدالتخواهی را دنبال می‌کند، گرچه وزانت احساس در این پیگیری بیشتر از عقلانیت و دقت باشد. حال آنکه در مجلس هفتم مقام معظم رهبری به ما فرمودند: «شما بار شیشه دارید مواظب باشید.»  کسی که بار شیشه دارد هم نباید پای خودش بلغزد و هم مواظب باشد دیگران به او سنگ نزنند.نیروهای انقلاب بار شیشه دارند، لذا باید دقیق باشند.

وی در معرفی جریان سوم گفت: اصولگرای واقع و آرمانگرا که همانا مدنظر رهبری نیز همین است، مصلحت‌ را براساس منافع ملی و مصالح کشور دنبال می‌کند. چرا که به فرموده آقا حقیقت جزئی از مصلحت است. خالص‌سازی را به طریق تکثیر دنبال می‌کند همان چیزی که در زمان پیامبر(ص) جامعه مدینه‌النبی را شکل داد؛ وحدت را بر محور اصول که همانا ولایت‌پذیری است قبول دارد. جذب حداکثری و دفع حداقلی را دنبال می‌کند. این‌گونه هم می‌توان یک لیستی را ارائه کرد، لذا اینکه چرا وحدت اصولگرایان شکل نگرفت، به خاطر اینکه جنس افراد اصولگرایی که در صحنه بودند، از این سه طیف بودند.

این نماینده اصولگرا تصریح کرد: بنده معتقدم راه حل آینده طی پنج گام صورت می‌گیرد؛ گام اول تکثیر خالصین، لذا تا زمانی که خالص‌ها را تکثیر نکنیم، گام‌های بعدی را نمی‌توانیم برداریم؛ گام دوم وحدت بر محور اصول است که این گام منجر به انتخاب افراد شایسته می‌شود؛ گام سوم ایجاد یک گفتمان غالب و منطقی در کشور است، لذا باید در صحنه حاضر باشیم و این گفتمان را در جامعه نشر بدهیم که بتوانیم فضای منطقی و انقلابی را در کشور احیا کنیم؛ گام چهارم برنامه‌ریزی برای کادرسازی جهت تنظیم برنامه‌های اداره درست جامعه اسلامی و گام پنجم هم اینکه ناظر بر انتخابات آینده، بیاییم حلقه‌های سیاسی تشکیل دهیم تا از این طریق در صحنه فعال باشیم. پس بنابراین باید در این فرصت دو ساله تا انتخابات شب و روز کار کنیم چرا که کارگزاران و اصلاحات به شدت برای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در تلاش هستند، ما هم باید بیدار باشیم.

زاکانی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر ترکان نیز، گفت: به نظر می‌رسد آقای ترکان دچار هیجانات شده است که به واقعیت‌ها دقت ندارد. اما آیا اگر بنای کمک کردن به دولت داشته باشیم، پس دیگر نباید از او سوال کرد؟ این برداشت غلطی است.

وی ادامه داد: دولت اگر به مردم خدمتی می‌کند باید دربست برای افزایش خدمت‌رسانی به کمک او برویم و نگاه سیاسی نکنیم و اگر جایی هم اشکال دارد، باید مشفقانه اشکال او را گوشزد کنیم که این هم به نوعی خدمت است و اگر در جایی هم خطایی می‌کند و بر خطای خودش پافشاری می‌کند هر که می‌خواهد باشد، لذا باید جلوی او ایستاد و این خودش کمک به اوست، چرا که از ارتکاب خطا جلوگیری می‌شود.

زاکانی اضافه گرد: از طرفی ما باید به گونه‌ای منطقی عمل کنیم که جامعه از رفتار ما، رفتار عنادورزی و لجاجت را برداشت نکند و این بسته به هنر ماست که چگونه مستدل با مردم حرف بزنیم. بنده نمی‌دانم این عدد ۸۰ را از کجا آورده‌اند، ولی اگر بازتر صحبت کنند، قابل تامل است. اما با این صحبت‌ها و تحلیل‌ها که راجع به مجلس دارند، بخشی به این دلیل است که مجلس را دچار انفعال کنند، ولی معتقدم راه ناصوابی را در پیش گرفتند.

 

منبع : تسنیم

سرزمینهای درگیر در واقعه ظهور: شام

Posted: 14 Jan 2014 07:26 AM PST

نطقه شام از دیر باز به عنوان یکی از حوزه های مهم تمدن بشری مطرح بوده است و پیشینه ی تاریخی گسترده ای دارد. در گذشته بلاد شام مناطق مختلفی چون «سوریه»، «لبنان»، «اردن»، «فلسطین» و بخش هایی از «ترکیه» را شامل می شده است و به همین دلیل هر زمان که در روایات از شام سخن به میان می آید، می تواند به هر یک از سرزمین های یاد شده، قابل انطباق باشد.
 
 
شام در آستانة ظهور امام مهدی(ع) چه وضعیّتی دارد؟
 
 
شام در آستانة ظهور محور شرارت، کانون شقاوت و مرکز شناعت معرفی شده است.شام پایتخت نیرومندترین حکومت ضدّ بشری سفیانی در منطقه می شود. او شش ماه می جنگد تا بر سه کشور سوریه، اردن و فلسطین سیطره پیدا می کند. وی هشت ماه حکومت می کند و در آغاز نهمین ماه حکومتش حضرت بقیةالله اروحنا فداه قیام می کنند. سپاه سفیانی در سرزمین بیدا خسف می شود، سپس سفیانی دستگیر شده به دست یمانی سر از تنش جدا می شود.لازم به توضیح است که در میان بیش از ۲۰۰۰ علایم ظهور، تنها پنج علامت به عنوان علائم حتمی ظهور در احادیث صحیحه آمده است، که عبارتند از: ۱٫ خروج سفیانی ؛ ۲٫ قیام یمانی ؛ ۳٫ بانگ آسمانی ؛ ۴٫ خسف بیدا ؛ ۵٫ قتل نفس زکیه.

همه نشانه های حتمی، در سال ظهور اتّفاق می افتد و از نظر زمانی نخستین نشانه ای که رخ می دهد و فرارسیدن انفجار نور و سپری شدن شب دیجور غیبت را نوید می دهد، خروج سفیانی است. امام باقر(ع) در این رابطه می فرماید: «خروج سفیانی از نشانه های حتمی است».

و امام رضا(ع) با تأکید بیشتری می فرماید: «ظهور قائم(ع) حتمی است، خروج سفیانی از سوی پروردگار حتمی است و هرگز بدون سفیانی، قائم(ع) قیام نخواهد کرد».

امام صادق(ع) با تعیین وقت خروجش می فرماید:

«خروج سفیانی حتمی است و در ماه رجب خروج می کند».

این تاریخ مربوط به آغاز حرکت اوست، وی شش ماه می جنگد تا به قدرت می رسد، به مدت هشت ماه نیز بر سه کشور سوریه، اردن و فلسطین حکومت می کند.
بنابر این بیان منظور از ماه رجب، ماه رجب پیش از سال ظهور می باشد.

بنابر مشهور نام سفیانی «عثمان بن عنبسه»  و لقبش «سفیانی» است. او از تبار ابوسفیان است.

سفیانی از بطن هند جگرخواره، به نقلی از صلب یزید بن معاویه و به نقلی دیگر از تبار عقبةبن ابی سفیان  و بر اساس نقل سوم از تبار خالدبن یزید بن ابی سفیان است.
شیخ صدوق با سند صحیح از امام صادق(ع) روایت کرده است که فرمود: «اگر سفیانی را ببینی، پلیدترین انسان ها را دیده ای، او بور، سرخ روی، و زاغ چشم است».   امیرمؤمنین(ع) در همین رابطه می فرماید: «پسر هند جگرخواره از «وادی یابس» خروج می کند، او مردی میان بالا، دارای چهره ای وحشتناک، سرستبر و آبله روی می باشد، چون او را ببینی او را یک چشم می پنداری».

در احادیث عامه (اهل سنّت) آمده است: «سفیانی از تبار خالدبن یزیدبن ابی سفیان، سرستبر، در چهره اش آثار آبله و در چشمش نقطة سپیدی است».

سفیانی پس از خروج به چه اقداماتی دست می زند؟

اگر بخواهیم شرح جنآیات سفیانی را بشماریم، به تدوین کتابی بزرگ نیاز خواهیم داشت. در اینجا فقط فرازهایی از احادیث معصومین(ع) را فهرست وار می آوریم:

۱٫ پیامبر اکرم(ص) فرمود: «مردی از درون دمشق خروج می کند که او را سفیانی گویند؛ پیروانش از تیرة کلب هستند، آنقدر کشتار می کند، که حتّی شکم زنان را می شکافد و کودکان را از دم تیغ می گذارند».۵۷ حاکم، این حدیث را با معیارهای بخاری و مسلم صحیح دانسته است.

۲٫ امیرمؤمنین(ع) فرمود: «مأمورانش را گسیل می دارد، کودکان را گرد می آورد و آنها را در دیگ های زیتون می جوشاند».

۳٫ آن حضرت(ع) در حدیثی دیگر فرمود: «گروهی از اولاد رسول خدا(ص) به بلاد روم پناهنده می شوند، سفیانی آنها را از پادشاه روم باز می ستاند، پس آنها را در دمشق گردن می زند».

۴٫ درحدیث دیگری فرمود: «سپاه سفیانی هفتادهزار نفر را در بغداد می کشند و شکم سیصد زن را می شکافند».

۵٫و در حدیثی دیگر فرمود: «با هفتادهزار نفر به سوی عراق حرکت می کند، در کوفه به بصره و دیگر شهرها می گردد، ارکان اسلام را منهدم می کند، دانشمندان را می کشد، قرآن ها را می سوزاند، مساجد را ویران می کند، محرمات را مباح می کند، به آوازه خوانی فرمان می دهد، کارهای ناشایست را رواج می دهد، از انجام فرائض الهی جلوگیری می کند، از جور و ستم پروا نکند، به جهت دشمنی با خاندان پیامبر، هر کسی را که نامش: محمّد، علی، جعفر، حمزه، حسن، حسین، فاطمه، زینب، امّ کلثوم، خدیجه و عاتکه باشد، از دم شمشیر می گذارند».

۶٫امام باقر(ع) فرمود: «سفیانی سرخ روی، بور و زاغ چشم است، او هرگز خدای را نپرستیده است، او هرگز وارد مکه ومدینه نشود، او همه اش می گوید: انتقام، انتقام، وانگهی دوزخ».

۷٫امام صادق(ع) فرمود: «او می گوید: خدایا انتقام، انتقام، وانگهی دوزخ. او به قدری پلید است که مادر فرزندش را از ترس اینکه مخفی گاهش را نشان دهد زنده به گور می کند».

۸٫ در برخی از تفاسیر عامه آمده است: «سفیانی لشکری به بغداد می فرستد که بیش از ۳۰۰۰ نفر را می کشند و شکم بیش از ۱۰۰ زن را می شکافند».

۹٫ در برخی از احادیث عامه از کشتن هفتادهزار نفر در «عین التّمر»  و تعدّی به حریم سی هزار نفر در کوفه سخن رفته است.

۱۰٫در برخی دیگر از منابع عامه آمده است: «سفیانی همه مخالفانش را می کشد، آنها را با ارّه دو نیم می کند و در دیگ ها می جوشاند، به مدت شش ماه این جنایت ها ادامه می یابد.

یکی از سیاه ترین جنآیات تاریخ، که صفحات تاریخ را لکّه دار نموده، فاجعة «حرّه» می باشد، این جنایت به دست یزید معاویه در سال ۶۲ ق. رخ داد. او مسلم بن عقبه را با دوازده هزار تن از لشکر شام به مدینه گسیل داشت و به او فرمان داد: اگر یک تن از بنی امیه کشته شود شمشیر بکشد، به کسی رحم نکند، رخمی ها و فراری ها را بکشد و سه روز مدینه را غارت کند.

هیچ تاریخ نویسی به خود جرأت نداده که جنآیات یزید را در مدینه به تصویر بکشد و صرفاً به نقل چند آمار بسنده کرده اند. 

در مورد جنآیاتی که سپاه سفیانی در مدینه انجام می دهد، در احادیث فراوان آمده است که: «لشکر سفیانی مدینه را ویران می کند، شدیدتر از فاجعة حرّه».

سفیانی چه سرانجامی پیدا می کند؟

سپاه سفیانی پس از قتل عام مدینه، برای نبرد با حضرت بقیةالله ارواحنا فداه مدینه را به قصد مکّة معظمه ترک می کنند، در دو منزلی مدینه در سرزمین بیدا، به فرمان خدا، زمین دهان باز می کند و همة سپاهیان سفیانی را که تعدادشان یک صد و سی هزار نفر بیان شده است، در کام خود فرو می برد.

در دو آیه در قرآن کریم به این داستان اشاره شده است.  و در ده ها حدیث شرح این داستان آمده است.
این داستان که به «خسف بیدا » مشهور است چهارمین نشانه از نشانه های حتمی ظهور به شمار می آید.

این است روضه خوانِ حقیقی خاندان پیامبر(ص)

Posted: 14 Jan 2014 07:01 AM PST

به گرارش مشرق، تصویری که پیش رو دارید، در ایام محرم الحرام و در آستان مقدس امام زاده ابراهیم ابومحمد (فرزند امام موسی کاظم(صلوات الله علیه)) برداشته شده است. شخصی که میکروفون به دست، در حال روضه خوانی برای یکی از دسته های عزاداری مشاهده می شود، کسی نیست جز سردار دکتر «اسماعیل حیدری». مجاهدی که  به تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ شمسی، هنگام دفاع از حرمِ عقیله ی بنی هاشم، بانو «زینب کبری»(سلام الله  علیه)، بال در بال ملائک گشود.
آن سردار عزیز، در آخرین روزهای حضورش در این دنیا و در برابر یک دوربین تلویزیونی، این جملات را بر زبان آورد: «اگر خدا توفیق بدهد عاقبتمان ختم به شهادت بشود نه این که خدای نکرده در بستر بمیریم و بعد بگویند حاج اسماعیل که این همه سال جنگیده و زخمی شده و … این برای ما سخت می شود ، ما را انشا الله این طور ملحق کنند به دوستانمان که حداقل روسفید باشیم.»
دکتر« اسماعیل حیدری»، روز دوم اسفند ۱۳۴۷ در «آمل» متولد شد. از اواسط سال های دفاع مقدس،در جبهه های نبرد حاضر شد و در مرحله ی بعد، به سپاه پاسداران، پیوست و سرانجام، پس از ۱۶ ماه حضور در جمع مدافعانِ حرمِ دخترِ حضرت حیدر(صلوات الله علیهما)، رسمِ ادب را کامل نمود و خرقه ی شهادت پوشید و امروز در آستان مقدس امام زاده ابراهیم آرام گرفته است.

مبارکت باشد سردار
و روحمان با یادت شاد

 

یهودیانی که از اسرائیل تا کانادا تحت تعقیب و آزارند

Posted: 14 Jan 2014 06:56 AM PST

یهودیان لِو طاهور (Lev Tahor به معنای قلب مطهر  یکی از فرقه‌های یهودیان ارتدوکس (یهودیان حریدی یا حاردی) هستند که بیش از سایر فرقه‌های یهودیان به آموزه‌ها و سنت‌های دین یهود و تورات وفادار مانده‌اند و به همین دلیل مورد آزار و اذیت صهیونیست‌ها و لابی‌هایشان قرار گرفته‌اند. از اردن تا کانادا و سرزمین‌های اشغالی با اجتماعات این یهودیان به شدت مقابله می‌شود و نهادهای اجتماعی تلاش می‌کنند با انتقال کودکان این گروه به مراکز نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست، از انتقال اعتقادات این گروه به نسل جدید آن‌ها جلوگیری کنند.

یهودیان لو طاهور چه اعتقاداتی دارند؟

به گفته «مایر راسنر» که از جمله سرشناس‌ترین رهبران لو طاهور در کاناداست، صهیونیست‌های افراطی به این گروه بدلیل اعتقادات خاصی که دارند - از جمله پوشش زنان – و پایبندی به سایر سنت‌ها و آموزه‌های تورات، لقب طالبان یهودی داده‌اند و به بهانه‌های مختلف اعضای این فرقه را بازداشت و یا از محل سکونتشان اخراج می‌کنند.

در فرقه لو طاهور، دختران و پسران در سنین نوجوانی بصورت مجزا تحت تعلیم و آموزش قرار می‌گیرند و رسم بر این است که دختران در همان دوره انتقال از نوجوانی به جوانی ازدواج می‌کنند. پوشیدن جوراب برای زنان لو طاهور اجباریست و حجاب مرسوم آنان نیز پوششی شبیه چادر است که تا روی پا را می‌پوشاند.

یهودیان لو طاهور خانواده‌های بسیار منسجم و روابط خانوادگی صمیمانه‌ای دارند و تعدد فرزندان در خانواده‌های این فرقه بسیار مشهود است.

اعضای این فرقه متهم به اجبار دختران به ازدواج زودهنگام هستند اما خاخام شلومو هلبرانس بنیانگذار این فرقه می‌گوید ما به تمام نزدیکانمان می‌گوییم اگر رضایت ۱۰۰ درصدی ندارند از ما جدا شوند، دختران نیز به خواست و انتخاب خود در این سنین ازدواج می‌کنند و هیچ اجباری در کار نیست و هیچ دختری پیش از ۱۶ سالگی ازدواج نمی‌کند و کاملا قانونی انجام می‌گیرد.

خاخام “شلومو هلبرانس” بنیانگذار “لو طاهور” در پاسخ به اتهام ازدواج اجباری دختران این فرقه می‌گوید:‌ دختران نیز به خواست و انتخاب خود در این سنین ازدواج می‌کنند و هیچ اجباری در کار نیست و هیچ دختری پیش از ۱۶ سالگی ازدواج نمی‌کند و کاملا قانونی انجام می‌گیرد

خاخام یوریل گلدمن از رهبران این فرقه معتقد است وقتی این گروه در اسراییل و از سوی دولتی که خود را یهودی می‌خواند مورد تعقیب و اذیت قرار می‌گیرند، نشان از نفرتی سیاسی دارد که حتی از اعطای حقوق شهروندی به این اعضای آن نیز ممانعت به عمل آورده است. مخالفت این گروه با صهیونیست‌ها و اشغالگریشان باعث شده است تا مورد غضب آن‌ها قرار بگیرند.

خاخام یوریل گلدمن از رهبران لو طاهور: فرقه ما قربانی کینه و نفرت سیاسی صهیونیست‌ها شده است

به اعتقاد این فرقه از یهودیان، استقرار دولت یهودی با اشغال و با زور اسلحه مخالف با آموزه‌های تورات است و مانع ظهور منجی (مسیحا) آخرالزمان خواهد شد.

اعضای این فرقه در اسرائیل به اتهام بدرفتاری با کودکان و تنبیه بدنی آن‌ها تحت تعقیب و بازداشت‌های مکرر از سوی پلیس این رژیم قرار گرفتند. فشارهای وارده به اعضای این فرقه باعث شد سال ۲۰۰۵ تعداد زیادی از آن‌ها به کانادا مهاجرت کنند. گروه‌های دیگری از این یهودیان در آمریکا و اردن نیز حضور دارند و با مشکلات مشابهی مواجه هستند.

 

گفت‌وگوی شبکه تلویزیونی محلی کانادا با دو رهبر فرقه لو طاهور

به گفته این دو خاخام، دختران این فرقه پیش از سن ۱۶ سالگی ازدواج نمی‌کنند و پس از آن نیز به انتخاب خود و با رضایت خانواده‌ها ازدواج صورت می‌گیرد. تنبیه بدنی در آموزه‌های این فرقه هیچ جایی ندارد و همه چیز به کودکان آموزش داده می‌شود

خاخام گلدمن درباره این اتهام نیز می‌گوید: ما کودکانمان را حتی تنبیه‌های عادی که هر پدر و مادری ممکن است انجام دهند، نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم از ابتدا همه‌چیز را به آن‌ها آموزش دهیم که چه چیز درست و چه چیزی اشتباه است و تنبیه بدنی بسیار بسیار به ندرت اتفاق میفتد.

گروهی ۲۵۰ نفری از این یهودیان که پیش‌تر در استان کبک کانادا اقامت داشتند، بدلیل فشارهای مقامات محلی و قوانین سخت‌گیرانه و تحت تعقیب قرار گرفتن به علت عقایدشان، مجبور به مهاجرت به استان آنتاریو شدند. یهودیان لو طاهور فرزندان خود را بدلیل مغایرت نظام آموزشی کانادا با اعتقاداتشان، در مدارس خانگی مخصوص به خود تعلیم می‌دهند که این امر نیز با مخالفت مقامات محلی کانادا روبرو شده و دادگاه‌ حکم به نگه‌داری فرزندان آن‌ها در پرورشگاه داده است.

 

دادگاه کانادا حکم به نگه‌داری ۱۴ کودک از دو خانواده لو طاهور می‌دهد که والدین آن‌ها به بی‌توجهی در بزرگ کردن آن‌ها متهم شده‌اند.
مایر راسنر پدر یکی از این خانواده‌ها تأکید می‌کند که فرزاندنش به خوبی تحت مراقبت‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی بوده‌اند.
 

«مایر راسنر» از رهبران فرقه لو طاهور که معمولا عبایی بلند پوشیده و کلاه لبه‌پهن سیاهی بر سر دارد، همسر و پنج نفر از نه فرزندش همه با روسری‌های بلند و پوشیده‌اند. وی طی ماه‌های گذشته از خبرسازترین یهودیان لو طاهور بوده است که در کانادا دادگاه‌های این کشور رأی به نگه‌داری فرزندان او در مراکز تربیتی دولتی داده‌اند.

 

“مایر راسنر” پدر یکی از خانواده‌های یهودیان لو طاهور در کانادا که دادگاه حکم به سلب حضانت فرزندان وی داده بود

 

خبرنگار نشریه نشنال‌پست در گزارشی از این خانواده می‌نویسد:

پنج دختر او که بزرگ‌ترین‌شان ۱۷ و کوچک‌ترین‌شان ۴ ساله است، یا به حرف‌های پدرشان گوش می‌دهند و یا خمیر بازی می‌کنند و مثل مادرشان که خمیر نان درست می‌کرد، لوله‌های رنگارنگ می‌سازند. وقتی هم از آن‌ها عکس می‌گیریم، می‌خندند و می‌خواهند عکس‌ها را روی دوربین ببینند و بگویند کدام را بیش‌تر دوست دارند.

از آقای راسنر ۳۷ ساله که می‌پرسیم چهار پسرش کجا هستند، بسیار تعجب می‌کند و با لحنی که نشان می‌دهد جواب سؤال ما کاملاً واضح است، می‌گوید: «مدرسه!» یکی از بحث‌هایی که درباره این فرقه مطرح است، تفاوتی است که بین پسرها و دخترها قائل می‌شوند.

دو ردیف کلبه شبیه هم در منطقه‌ای کاملاً جدا در ۸۰ کیلومتری شرق شهر «ویندزور» در حاشیه شهر چاتام، خانه جدید فرقه لو طاهور است، فرقه سنتی و البته جنجالی یهودی که برخی در سرزمین‌های اشغالی به خاطر سبک زندگی سخت‌گیرانه و نوع پوشش به آن‌ها «طالبان یهودی» می‌گویند. زنان آن‌ها و حتی دختران کوچک‌ترشان عبا و روسری بلند یا پوشیه می‌پوشند.

هفته گذشته ۲۰۰ عضو این فرقه پیش از آن‌که خانه‌های خود در کبک را ترک کنند. راسنر از رهبران این فرقه با مقامات بخش حفاظت از کودکان شهر چاتام دیدار کرد تا نگرانی‌های آن‌ها را برطرف کند.

 
یکی از اعضای فرقه لو طاهور از بهانه‌جویی‌های بازرسان کانادایی برای سلب حضانت فرزندان آن‌ها می‌گوید
 

این دو ماجرا بخشی از گذشته جنجالی فرقه لو طاهور را نشان می‌دهد. با این حال آقای راسنر اگر هم حتی در این‌باره ناراحت است، به خوبی این ناراحتی را مخفی می‌کند. با اشاره به آسمان می‌گوید: «همه چیز آن بالا نوشته شده است.» این اصطلاح هیچ معنایی جز کنایه‌ نمی‌تواند داشته باشد، چون هیچ‌کدام از این خانه‌های کوچک و دو خانواری طبقه بالاتری ندارند. آقای راسنر می‌گوید این شرایط بد اقامتشان را برخورد خوب مردم شهر جبران می‌کند.

وی می‌گوید: «مردم بسیار دوستانه و گرم با ما برخورد کردند. اعضای فرقه ما برای خرید به چاتام رفته‌اند و هیچ مشکلی نداشته‌اند. برای ما دست تکان می‌دادند.» آقای راسنر با اشاره به این‌که وضعیت در کبک خیلی متفاوت بود، ادامه می‌دهد: «هرجا که می‌رفتیم مردم خیابان به ما ناسزا می‌گفتند.» و در ادامه می‌گوید: «این‌جا جای خیلی خوبی است. هم خصوصی است و هم خانه‌های زیادی کنار هم دارد. این شرایط بود که باعث شد ما به این‌جا بیاییم.»

راسنر در رابطه با رژیم اسرائیل می‌گوید: «تورات می‌گوید مردم یهودی در تبعید زندگی می‌کنند. ما نباید دولت یا ارتشی تشکیل دهیم تا زمانی که منجی بیاید. رژیم صهیونیستی از این متنفر است و دائماً تلاش می‌کند فرقه ما را از بین ببرد.»

فرقه لو طاهور تا قبل از سال ۲۰۱۱ در شهر «سنت آگات ده مون» استان کبک در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب شهر مونترآل توجه زیادی را به خود جلب نکرده بود. اما وقتی مقامات این شهر نگذاشتند دو دختر نوجوان که از اسرائیل آمده بودند، به این فرقه ملحق شوند، ماجرا فرق کرد. عموی آن‌ها در اسرائیل از دادگاه حکم گرفته بود تا آن‌ها را به اسرائیل برگرداند؛ زیرا می‌ترسید فرقه لو طاهور دو دختر نوجوان را مجبور به ازدواج کنند.

 

“ناخام هلبرانس” فرزند بنیانگذار لو طاهور می‌گوید اسرائیل از خروج دو خانواده لو طاهور برای مهاجرت به کانادا جلوگیری کرده است و مقامات اسرائیلی به هر بهانه‌ای سعی می‌کنند انتقام اعطای پناهندگی از سوی کانادا را بگیرند.

سازمان خدمات محافظت از جوانان استان کبک درباره این فرقه شروع به تحقیقات کرد. آقای راسنر این اتهام

شمع عشق بهترین هدیه برای یک دوست آموزش کوچک کردن شکم پس از زایمان بصورت تصویری و کامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا من را با عنوان وبلاگ وحید جنتی و آدرس http://vahidjam.lxb.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک من در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.