وبلاگ شخصی من
وبلاگ وحید جنتی

هجمه گازانبری اصلاح‌طلبان، کارگزاران و دولت به مجلس نهم

Posted: 14 Jan 2014 11:21 PM PST

در حالی که دستیار ویژه رئیس جمهور مهمترین برنامه را پیگیری انتخابات مجلس و آغاز فعالیت ستادهای انتخاباتی عنوان کرده است، رهبر معظم انقلاب در تبیین استراتژی انتخاباتی تأکید داشتند: انتخابات نزدیک نیست، ولی برخی از همین حالا وارد این عرصه می‌شوند که اصلاً این مسئله را تأیید نمی‌کنم، زیرا هر چیز باید در جای خود و وقت خود انجام شود.

 هجمه‌ها به مجلس نهم که رویکرد متفاوتی با دولت یازدهم دارد، پس از سخنان سعید حجاریان کلید خورد.

 

القای «سیاسی کاری» و اظهار نظر درباره « تغییر مسیر آینده» پارلمان، خطی است که این روزها اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها با اهداف مشترک آن را پیش می‌برند و سعی دارند هزینه انتقاد از دولت را به شدت افزایش دهند؛ مسیری که لازمه آن ورود زودهنگام به مسائل انتخاباتی برخلاف رویکرد مقام معظم رهبری است.

مقام معظم رهبری* رهبر انقلاب: ورود زودهنگام به بحث‌های انتخاباتی را اصلاً را تأیید نمی‌کنم

رهبر معظم انقلاب ۲۴ مهر ۹۱ در دیدار بسیجیان ضمن رد کامل ورود زودهنگام برخی به عرصه‌ انتخابات تأکید کردند: «انتخابات نزدیک نیست، ولی برخی از همین حالا وارد این عرصه می‌شوند که اصلاً این مسئله را تأیید نمی‌کنم، زیرا هر چیز باید در جای خود و وقت خود انجام شود».

* از انحلال تا تغییر ریل مجلس آینده

اما عبور از مجلس نهم و ورود به مباحث انتخاباتی مجلس از چه زمانی کلید خورد؟ پس از اینکه سعید حجاریان در گفت‌‌وگو با یک رسانه دولتی بحث انحلال مجلس شورای اسلامی را مطرح کرد، دستیار ویژه رئیس‌جمهور نیز در جمع ستادهای روحانی در سیستان و بلوچستان بر طبل آغاز فعالیت‌های مجلس و تغییر ریل آن کوبید.

حجاریان در مصاحبه خود تاکید کرده بود: «نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند.»

* یونسی: مهمترین برنامه پیگیری انتخابات مجلس است!

از سویی دیگر نیز علی یونسی دستیار ویژه رییس‌جمهور در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی درعلی یونسی سیستان و بلوچستان از اعضا خواست تا همچنان فعال باقی بمانند. وی با تاکید بر اینکه ستادها باید برای انتخابات مجلس از هم‌اکنون فعالیتشان را آغاز کنند، گفته بود: این ستادها بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری راکد شد که در این سفر تاکید کردم این به زیان دولت است و فعالان سیاسی و اجتماعی باید فعال و به‌روز باشند و از هم‌اکنون برای انتخابات بعدی مجلس فعالیت خود را آغاز کنند.»

موضع گیری‌های دستیار ویژه رئیس‌جمهور درباره انتخابات آینده کماکان ادامه داشت؛ تا جایی که او در نشست با تعدادی از اصلاح‌طلبان، تلویحا از تسخیر مجلس دهم سخن گفت و تاکید کرد: «مهمترین برنامه‌ای که اکنون باید آن را پی گیریم انتخابات مجلس شورای اسلامی است که باید همانگونه که در انتخابات ریاست جمهوری با شعار اعتدال مردم به پای صندوق‌های رای آمدند در انتخابات مجلس نیز باید چنین اتفاقی بیفتد.» یونسی در عین حال تنها راه نجات اصلاح‌طلبان را حمایت از روحانی عنوان کرده بود.

* درخواست ترکان از مردم برای تجدیدنظر در رای‌شان

اما اکبر ترکان دیگر مشاور منسوب به رئیس‌جمهور بود که در گفت‌وگو با یک روزنامه زنجیره‌ای اصلاح‌طلب با اشارهاکبر ترکان به رویکرد نظارتی مجلس و همچنین سوالات نمایندگان از برخی وزرای دولت، تصریح کرد: کسانی که عقلانیت و تدبیر را قبول ندارد مسلم است که مقابل دولت یازدهم خواهند ایستاد!

مشاور ارشد رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما باید این دو سال مجلس را تحمل کنیم، اظهار داشت: ما از مردم استدعا می‌کنیم که فعالیت آنها را به خوبی رصد کنند و اگر دیدند که این رفتار درست و منطقی نیست در انتخابات مجلس آینده تجدیدنظر کنند.

ترکان در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد: در این دوره دو ساله تا انتها شاهد برخورد مجلس و دولت خواهیم بود!

البته آقای ترکان به جز این پیش گویی، چندی پیش نیز نمایندگان را تهدید کرده بود و در یادداشتی که در روزنامه شرق منتشر شد، گفته بود: در صورت نزدیک نبودن نظرات نمایندگان به آقای روحانی، دور بعد مردم به آنها رأی نخواهند داد.

* ورود دختر رفسنجانی علیه مجلس فائزه هاشمی

اخیراً نیز فائزه هاشمی دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مصاحبه‌ای با سایت ضدانقلاب روزآنلاین نمایندگان مجلس را تند، افراطی و بی‌منطق خواند و آنان را به دلیل سوال از وزرا، متهم به ایجاد فضای تهدید و ارعاب علیه دولت کرد.

دختر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مصاحبه می‌گوید مجلس فراتر از مسئولیت خود و به صورت سلیقه‌ای فشار می‌آورد تا دولت را از مسیرش منحرف کند.

* استقبال کرباسچی از انتخابات مجلس

اظهارنظرها درباره پارلمان یازدهم و تلاش برای تبدیل نمایندگان به وکیل‌الدوله‌هایی مطیع به همین جا ختم نشد؛غلامحسین کرباسچی غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در گفت‌و‌گو با نشریه منتسب به خود به استقبال انتخابات مجلس رفت و در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای فعال شدن حزب کارگزاران دارید و اینکه حزب کارگزاران در انتخابات آتی مجلس فعال خواهد بود یا خیر گفت: بنابر مصوبات شورای مرکزی حزب و نظرات دوستان، حزب در حال افزایش اعضای شورای مرکزی و تشکیل ستاد مرکزی در تهران است که به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود؛ در انتخابات آتی تلاش می‌کنیم همراه و هماهنگ با سایر گروه‌های اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا حضوری فعال داشته باشیم.

* اصلاح‌طلبان لیست انتخاباتی خود را هم مشخص کردند!

در ادامه این استراتژی اصلاح طلبان، رسول منتجب نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی از ارائه لیست مشترک برای انتخابات مجلس خبر داد و تصریح کرد: تمام گروه‌های اصلاح‌طلب از کارگزاران تا غیرکارگزاران برای انتخابات مجلس لیست مشترک خواهند داد.

همچنین حسین مرعشی سخنگوی تعلیق شده حزب کارگزاران هم درباره انتخابات مجلس اظهار داشت: حتما حزب کارگزاران در قالب ائتلاف بزرگ اصلاح‌طلبان لیست خواهد داد.

در عین حال مرتضی حاجی عضو بنیاد خاتمی نیز طی سخنانی گفته بود: «تفکیکی بین اصلاح‌طلبان و دولت برای انتخابات مجلس وجود ندارد.» وی همچنین گفته بود: نباید در عرصه سیاسی هیچ گروهی متوقع باشد که حداکثر انتظاراتش برآورده شود.

* آیا منسوبان دولت از مسیر اشتباه باز می‌گردند؟

 با مرور مواضع اصلاح‌طلبان، کارگزاران و دولتی‌ها به نظر می‌رسد آنها برای عبور از مجلس نهم و تسخیر پارلمان آینده، بسیار زودهنگام وارد معرکه شده اند و وظایف اصلی خود را به دلیل فعالیت انتخاباتی به حاشیه برده‌اند، حتی سعی دارند برای دو سال آینده ستادهای خود را نیز فعال نگه دارند.

اصلاح‌طلبان نیز همانطور که یونسی دستیار رئیس جمهور نیز اذعان کرد «تنها راه نجات شان حمایت از روحانی است»، از این رو آنها در تضعیف مجلس فعلی و برنامه ریزی برای ورود به خانه ملت از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و همگام با دولتی‌ها سعی دارند با فشار به مجلس اصولگرا خود را از زیر بار انتقادها نسبت به عملکرد نامطلوب برخی وزرا از جمله وزیر علوم و مفاسد اقتصادی اخیر در دولت خارج کنند؛ مسیر اشتباهی که قطعاً‌ قوه مجریه را از انجام کارهای اساسی کشور باز می‌دارد.

منبع : فارس

سخنرانی استاد رائفی پور ۲۹ دی ۹۲ در قم

Posted: 14 Jan 2014 11:54 AM PST

Raefipur-Qom

سخنرانی استاد رائفی پور در روز ولادت حضرت محمد (ص) در قم

زمان: یکشنبه  ۲۹ دیماه ۱۳۹۲- ساعت ۱۹

مکان: قم-خیابان امام خمینی-خیابان تولیدارو- کوچه دهم- مسجد امام سجاد(ع)

**اللهم عجل الولیک الفرج**

زاکانی مطرح کرد : تلاش کارگزاران و اصلاحات برای تصاحب خبرگان و مجلس

Posted: 14 Jan 2014 08:24 AM PST

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه هفتگی انصارحزب‌الله در تشریح و بررسی سابقه تاریخی و اهداف دو دیدگاه «سلطه پذیر» و «سلطه ستیز» در کشور، نسبت به تقلای طرفداران دیدگاه سلطه‌پذیری هشدار داد و ظیفه حزب‌الله در دوران پیش رو را سنگین توصیف کرد.

وی با بیان اینکه در بین مبارزین از سابق تا به حال دو نوع نگاه داشته‌ایم، تصریح کرد: یک نگاه مایوسانه و ناامیدانه و ناتوان از برهم زدن نظم خودساخته استبدادی و استکباری در داخل کشور و جهان است که آن را نگاه «سلطه پذیر» می‌نامیم و نگاه دیگر برگرفته از ادبیات دینی است که خود را مامور و مسئول و مکلف برای برهم زدن نظم ظالمانه موجود در جهان و رفع سیاهی‌های استبداد و استکبار و مقدمه‌سازی برای زمینه ظهور منجی(عج) می‌بیند.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: این نگاه وعده‌های الهی را باور داشته و دارد و در میدان مبارزه حاضر بوده و هست و آن را نگاه «سلطه‌ستیز» نام می‌نهیم. این در حالی است که قیام امام(ره) از نگاه گروه اول، آب در هاون کوبیدن و حرکتی کور و نادرست و هزینه‌ساز برای ملت بود.

زاکانی اضافه کرد: در مقابل، حضرت امام با تاسی از اسلام ناب و با توکل بر خداوند بزرگ و با عنایت به حمایت معصومین علیهما‌السلام و با بیداری توده‌ها و به میدان آوردن آنها توانست این انقلاب را به پیروزی برساند و حقانیت مسیر و درستی راهش را عیان کند. این نکته‌ای محوری بود که برای اهل دل و نظر و بصیرت نیز از ابتدا معلوم بود و خودشان را سربازان امام می‌دانستند و در میدان جهاد و مبارزه با استبداد حاضر بودند.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل امام(ره) کسانی بودند که از نتیجه‌‌گیری به‌واسطه طی طریق در این مسیر مایوس بوده و معتقد بودند که باید حرکتی آرام را شروع کرده و یک تغییر حداقلی را با قبول حضور شاه بپذیریم، اما انقلاب اسلامی حقانیت راه امام را ثابت و بعد از انقلاب هم ۳۵ سال حرکت در این مسیر مشخص کرد که نه تنها استبداد داخلی که استکبار جهانی و نمایندگی جبهه کفر متزلزل است، بلکه طبق وعده الهی در مقابل استحکام یک عده قلیل توان مقابله را هم ندارد. البته امروز هم در داخل کشور مقابله همین دو نگاه ملموس است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: یک نگاه معتقد است مشکلات داخلی ما با دستان پرتوان و براساس خودباوری متکی بر ایمان و عناصر داخلی قابل حل است. برای اثبات ادعای خود نیز هزاران نمونه داخلی و خارجی ارائه می‌کند. جنگ تحمیلی یکی از بارزترین این نمونه‌هاست که خودباوری و ایمان برخاسته از جان مومنین و جوانان این مرز و بوم راه‌های ظفر را گشود و در نهایت ۴۳ کشوری که به عراق در جنگ کمک می‌کردند در معادله اقتصاد و نظامی‌نتوانستند در مقابل این ملت بایستند و متحمل خسارت بار‌ترین شکست شدند.

زاکانی تصریح کرد: در مقابل این نگاه، عده دیگری هستند که معتقدند که راه برون‌رفت از مشکلات فعلی لبخند زدن به کسانی است که در جهان برای خودشان صاحب مکنت و برتری هستند و با پذیرش سلطه آنها و راضی کردن ایشان مسیری را اختیار می‌کنند که تا بواسطه آن مشکلات داخلی کشور حل شود؛ صاحبان این دیدگاه که البته در دوره دفاع مقدس نیز فعال بوده و از سازندگان جام زهر محسوب می‌شدند، راه برون‌رفت از مشکلات فعلی اقتصادی کشور را در خارج از کشور جستجو می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر گذشته را مرور و با امروز مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم ادعای فعلی این افراد درحالی بیان می‌شود که ما در اوج قدرت هستیم، یعنی در مولفه‌های قدرت دست برتر را داریم و اتفاقا این دشمنان ما هستند که در قعر ضعف جای دارند. دشمن نیز در سرازیری سقوط قرار گرفته و اعتبار جهانی و منطقه‌ای خود و حتی مشروعیت و مقبولیت داخلی خود را نیز از دست داده‌اند و از مشکلات متعددی رنج می‌برند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار داشت: درحالی که با پیروزی انقلاب اسلامی دو قطب «سلطه‌پذیر» و «سلطه‌گر»، ظهور قطب سوم یعنی «سلطه‌ستیز» را نیز به چشم خود دیدند و شاهد توفیقات آن بوده‌اند، اما هنوز هم همان نگاه داخلی دوم در تقلاست تا دیدگاه خود را ما تحمیل بقبولاند که با لبخند به سلطه‌گران مشکلات قابل حل خواهد بود.

زاکانی اضافه کرد: امام عزیزمان به عنوان رهبر صاحبان دیدگاه اول فرمود تا سلطه‌‌گران همه دین، هویت و اعتقادات شما را نگیرند، رضایت نمی‌دهند و به چیزی کمتر از این قانع نیستند، اما نکته دیگر اینکه به کارگیری دیدگاه دوم دارای تجربه تاریخی است که نشان داده به موازات هر گام که عقب رفته‌ایم، سلطه‌گران ده گام جلو آمده‌اند. نمونه چنین ادعایی، در زمان آقای خاتمی اتفاق افتاد، تا جایی که بوش پسر نام کشور ما را محور شرارت قرار داد، در حالی که مسئولان وقت دولتی بیشترین امتیاز را به او داده بودند.

سریع‌القلم در زمان خاتمی صراحتا می‌گفت باید آقایی آمریکا را بپذیریم

وی با تاکید بر اینکه باید این دو نگاه را به دقت شناخت، عناصر آن را یافت و در نقد این نگاه متزلزل و تقویت نگاه انقلابی اهتمام ورزید، گفت:در دوره هفتم مجلس، خاتمی مدعی بود برنامه چهارم توسعه، تنها برنامه‌ای است که دارای مبانی نظری است، اتفاقا مقالات زیادی هم در این زمینه نوشته شده بود از جمله مقاله آقای سریع‌القلم که به صراحت بیان کرده بود که ما باید آقایی آمریکا را در نظام رتبه‌بندی جهان باور کرده و بپذیریم تا اینکه آنها اجازه پیشرفت به ما بدهند و به عنوان یک قدرت با حداقل توان متوسط منطقه‌ای ظهور و بروز پیدا کنیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: در آن دوران نمایندگان نگاه «سلطه پذیر» کشور  را حداکثر یک قدرت با حداقل توان متوسط منطقه‌ای می‌دیدند که آن هم جز با اجازه آمریکا امکان ادامه حیات نداشت، لذا خیلی صریح بیان می‌کردند که باید با نوازندگی بین‌المللی هماهنگ شده و با ارکستر آنها همنوا شویم. در مقابل نگاه «سلطه پذیر» دوره خاتمی، «سلطه ستیزان» معتقد بودند که ما بر مسیر حضرت امام حرکت کرده و استوار خواهیم بود و امیدوار هستیم.

زاکانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: این مفهوم در ادبیات مقام معظم رهبری موج می‌زد و می‌زند که ما به غیر از ساخت درونی راه نجاتی برای خود نداریم و باید با اتکاء بر خویشتن مصونیت درون‌زا داشته باشیم. البته برای اثبات این ادعا ادله مختلفی را ذکر می‌کردند که با واقعیت‌های نظام بین الملل نیز منطبق است؛ مثلا اسرائیل از سال ۶۱ تا ۷۹ به مدت ۱۸ سال جنوب لبنان را اشغال کرد که قریب ۱۹ هزار نفر را در آنجا کشت، اما عدد افرادی که از اسرائیل آسیب‌ خوردند کمتر از انگشتان دو دست بود، برای اینکه فرهنگ ذلت‌پذیری در بین بخشی از جامعه آنجا رواج داشت، اما کم‌کم وقتی فرهنگ شهادت‌طلبی و ایستادگی در مقابل ظلم و زور و بیداری و تنبه برای مردم ایجاد شد.

وی تاکید کرد: نتیجه این تغییر دیدگاه در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل ظهور پیدا کرد و ملموس شد که عدد شهدای لبنان به ۱۱۵۰ و عدد کشته‌های اسرائیل را ۳۰۰ نفر رسید. حال آنکه از حزب‌الله فقط ۶۰ نفر شهید شدند و بنابراین به تعبیر حاج قاسم سلیمانی اعتقاد در مقابل قدرت نظامی و اقتصادی ایستاد و موفق شد.

این نماینده مجلس یادآور شد: در سوریه نیز همین اتفاق افتاد. اگر لیبی را با سوریه مقایسه کنید، کاملا متوجه این موضوع خواهید شد. در لیبی به تهدید آمریکا،‌ قدافی تمامی ادوات هسته‌ای را بارکشتی کرد و تحویل داد و آخر سر هم با فضاحت تمام او را کشتند و از آن به بعد در این کشور جنگ و خونریزی و مشکلات متعدد حاکم شد.

زاکانی همچنین گفت: آمریکا در حالی قصد شبیه سازی رخ دادهای لیبی در سوریه را داشت که تحکم نگاه سلطه ستیز بر سوریه علی رغم ۳ سال جنگ نظام بین الملل با این کشور برای سرنگونی بشار اسد آن را باشکست مواجه ساخت.

در مقابل کسانی که ضعف و زبونی تجویز می‌کنند می‌ایستیم/ ایستادگی تعارضی با مذاکره ندارد

وی با بیان اینکه امروز مسئولیت داریم در مقابل کسانی که تجویز ذلت و ضعف و زبونی در داخل می‌کنند، ایستادگی داشته باشیم و این مقاومت و ایستادگی را به بهترین نحو به جامعه نیز منتقل کنیم و ملت را مستحکم و در میدان نگه داریم که هیچ تعارضی هم با مذاکره و رایزنی و امثال این امور ندارد و فقط وضعیت و موقعیت ما را در مذاکره تغییر می‌دهد، افزود: نتیجه مذاکره در حالی که از قبل قبول کرده‌ا‌یم آمریکا آقای جهان است و خودمان را در موضع ضعف قرار داده‌ایم، با زمانی که می‌دانیم با یک دشمن بهانه‌جو مذاکره می‌کنیم که از هر رذالتی بهره می‌برد تا به ما صدمه بزند متفاوت خواهد بود.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: ما در آینده مسئولیت‌های سنگین‌تری نسبت به گذشته خواهیم داشت، چون کار پیچیده‌تر و بالطبع سخت‌تر می شود، علاوه بر اینکه باید از موضع انقلابی‌گری خویش، عدالتخواهی را با عقلانیت و آرمانگرایی را با واقع‌بینی دنبال کنیم، دقت کنیم که چگونه می‌توانیم این پیام را به جامعه منتقل کرده و جامعه را دائم در صحنه نگه داریم، چرا که انقلاب اسلامی با توانمندی موجود در متن جامعه است که می‌تواند با لطف خدا به اهداف خویش برسد و این یک وظیفه و جدیتی افزون بر گذشته را در این مسیر طلب می‌کند.

زاکانی در ادامه جلسه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه صحبت‌های آقای روحانی مبنی بر اینکه هنر، ارزشی و غیرارزشی ندارد را چگونه ارزیابی می‌‌کنید؟ آیا این سخن در مقابل سخن مقام معظم رهبری نسبت به خودی و غیرخودی نیست؟، گفت: این موضوع نسبتی به خودی و غیرخودی ندارد، خودی و غیرخودی منطق دیگری دارد که عناصر فعال در عرصه سیاسی نسبت به نظام موضع ضدیت دارند یا خیر که اگر موضع ضدیت دارند غیر خودی هستند و اگر ندارند اینها خودی هستند، گرچه از سلایق مختلف برخوردار باشند.

حرف‌های ریس‌جمهور درباره هنر، شعاری بود

وی در خصوص اظهارات رئیس‌جمهور درباره اینکه “هنر ارزشی و غیرارزشی نداریم”، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که این حرکت کارکردی شعاری داشته باشد که اصالتا غلط است. ممکن است یک شعار ظاهری خوب باشد، اما باطن بسیار غلطی دارد و دقیقا مثل صحبت دیگر ایشان است که گفت خوب است چرخ سانتریفیوژ بچرخد و چرخ زندگی مردم هم بچرخد که این هم حرف نادرست و غیر تخصصی است، اما آن زمان این شعار مورد پذرش جمعی در کشور قرار گرفت در صورتی که با کمی دقت می‌بینیم که اساسا با یک حساب سطحی، اگر ما ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر فناوری هسته‌ای نداشته باشیم، برای حداقل‌ها و روشنایی داخل منازل هم باید برویم سرمان را در مقابل آمریکا کج کنیم و برده شویم تا اینکه چراغ خانه‌مان را روشن نگه داریم چه برسد به اینکه چرخ کارخانه بچرخد.

“کسی که چنین توصیه‌ای می‌کند، عملا دانسته یا نادانسته، نگاهی غلط را منتقل خواهد کرد که ماحصل آن تمامیت ارضی کشور را زیر سوال می‌برد. گرچه ممکن است اعتقادش بر این باشد که چنین رفتاری خیرخواهی برای امروز است، حالا ممکن است در مقطعی پذیرش اجتماعی پیدا کند، اما نادرستی آن کاملا معلوم و مشخص است. البته این موضوع بدان معنا نیست که کسی بگوید اگر در جایی ضرورت ایجاب کرد با آمریکا مذاکره شود ما از صفر تا صد با این کار مخالفیم، بلکه ما منطق انقلابی و موضع فعال داریم، اما مخالف پذیرش سلطه دشمن هستیم چرا که اگر غیر از این بود اصلا انقلاب نمی‌کردیم.”

آرمان‌گرا، واقع‌گرا و آرمان‌گرای واقع‌گرا؛ سه گروه مختلف در اصولگرایان

دبیرکل جمعیت رهپویان در پاسخ به سوال دیگری درباره وحدت اصولگرایان مبنی بر اینکه آیا فکری برای وحدت اصولگرایان جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی شده است تا همچون مجلس نهم دچار انشقاق نشوند، گفت: مجموعه اصولگرایان به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ یک طیف اصولگرای واقع‌گرا هستند که این طیف به شدت مصلحت‌سنج هستند و اصلا خالص‌سازی را قبول ندارند و حیات خودش را مقدم بر آرمان‌ها می‌دانند و وحدت را بر محور خویش قبول دارند. جذب حداکثری را که قبول دارد، دفع حداقلی را فراموش کرده است. یعنی وقتی به تکلیف و نتیجه می‌رسد با نتیجه کار دارد و با تکلیف بیگانه می‌شود، لذا بیشترین قرابت و نزدیکی اصولگرای واقع‌گرا با خودی متاخر است و از این تفکر سود می‌برد.

زاکانی ادامه داد: دسته دیگر اصولگرای آرمان‌گراست که اصلا مصلحت را قبول ندارد و قائل به عمل به تکلیف است و با نتیجه کاری ندارد، جذب حداکثری را رد می‌کند و به طریف حذف، خالص‌سازی می‌کند و بر این باور است که قلیل معتقد، بهتر از کثیر دارای اشکال است. وقتی به جامعه می‌رسد وظیفه‌اش را انجام می‌دهد و حرفش را می‌زند و اصلا کاری به این ندارد که از این حرف در جامعه چه برداشت می‌شود. عدالتخواهی را دنبال می‌کند، گرچه وزانت احساس در این پیگیری بیشتر از عقلانیت و دقت باشد. حال آنکه در مجلس هفتم مقام معظم رهبری به ما فرمودند: «شما بار شیشه دارید مواظب باشید.»  کسی که بار شیشه دارد هم نباید پای خودش بلغزد و هم مواظب باشد دیگران به او سنگ نزنند.نیروهای انقلاب بار شیشه دارند، لذا باید دقیق باشند.

وی در معرفی جریان سوم گفت: اصولگرای واقع و آرمانگرا که همانا مدنظر رهبری نیز همین است، مصلحت‌ را براساس منافع ملی و مصالح کشور دنبال می‌کند. چرا که به فرموده آقا حقیقت جزئی از مصلحت است. خالص‌سازی را به طریق تکثیر دنبال می‌کند همان چیزی که در زمان پیامبر(ص) جامعه مدینه‌النبی را شکل داد؛ وحدت را بر محور اصول که همانا ولایت‌پذیری است قبول دارد. جذب حداکثری و دفع حداقلی را دنبال می‌کند. این‌گونه هم می‌توان یک لیستی را ارائه کرد، لذا اینکه چرا وحدت اصولگرایان شکل نگرفت، به خاطر اینکه جنس افراد اصولگرایی که در صحنه بودند، از این سه طیف بودند.

این نماینده اصولگرا تصریح کرد: بنده معتقدم راه حل آینده طی پنج گام صورت می‌گیرد؛ گام اول تکثیر خالصین، لذا تا زمانی که خالص‌ها را تکثیر نکنیم، گام‌های بعدی را نمی‌توانیم برداریم؛ گام دوم وحدت بر محور اصول است که این گام منجر به انتخاب افراد شایسته می‌شود؛ گام سوم ایجاد یک گفتمان غالب و منطقی در کشور است، لذا باید در صحنه حاضر باشیم و این گفتمان را در جامعه نشر بدهیم که بتوانیم فضای منطقی و انقلابی را در کشور احیا کنیم؛ گام چهارم برنامه‌ریزی برای کادرسازی جهت تنظیم برنامه‌های اداره درست جامعه اسلامی و گام پنجم هم اینکه ناظر بر انتخابات آینده، بیاییم حلقه‌های سیاسی تشکیل دهیم تا از این طریق در صحنه فعال باشیم. پس بنابراین باید در این فرصت دو ساله تا انتخابات شب و روز کار کنیم چرا که کارگزاران و اصلاحات به شدت برای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در تلاش هستند، ما هم باید بیدار باشیم.

زاکانی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر ترکان نیز، گفت: به نظر می‌رسد آقای ترکان دچار هیجانات شده است که به واقعیت‌ها دقت ندارد. اما آیا اگر بنای کمک کردن به دولت داشته باشیم، پس دیگر نباید از او سوال کرد؟ این برداشت غلطی است.

وی ادامه داد: دولت اگر به مردم خدمتی می‌کند باید دربست برای افزایش خدمت‌رسانی به کمک او برویم و نگاه سیاسی نکنیم و اگر جایی هم اشکال دارد، باید مشفقانه اشکال او را گوشزد کنیم که این هم به نوعی خدمت است و اگر در جایی هم خطایی می‌کند و بر خطای خودش پافشاری می‌کند هر که می‌خواهد باشد، لذا باید جلوی او ایستاد و این خودش کمک به اوست، چرا که از ارتکاب خطا جلوگیری می‌شود.

زاکانی اضافه گرد: از طرفی ما باید به گونه‌ای منطقی عمل کنیم که جامعه از رفتار ما، رفتار عنادورزی و لجاجت را برداشت نکند و این بسته به هنر ماست که چگونه مستدل با مردم حرف بزنیم. بنده نمی‌دانم این عدد ۸۰ را از کجا آورده‌اند، ولی اگر بازتر صحبت کنند، قابل تامل است. اما با این صحبت‌ها و تحلیل‌ها که راجع به مجلس دارند، بخشی به این دلیل است که مجلس را دچار انفعال کنند، ولی معتقدم راه ناصوابی را در پیش گرفتند.

 

منبع : تسنیم

 


شمع عشق بهترین هدیه برای یک دوست آموزش کوچک کردن شکم پس از زایمان بصورت تصویری و کامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا من را با عنوان وبلاگ وحید جنتی و آدرس http://vahidjam.lxb.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک من در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.